Șablonul Fluxul meu de numerar cu Excel 2016
Cu Excel 2016, puteți analiza diferite tipuri de date din tot felul de surse diferite și din multe motive diferite.
În acest articol, veți învăța cum să utilizați șablonul implicit Fluxul meu de numerar din Excel 2016 pentru a gestiona banii câștigați, sumele cheltuite și locurile de unde cumpărați.
Utilizarea șablonului Fluxul meu de numerar
Șablonul Fluxul meu de numerar este un exemplu simplu care arată cum Excel 2016 analizează, modelează și vă prezintă datele în moduri interesante și profunde. Șablonul este o modalitate foarte bună de a vă familiariza cu capacitățile de analiză de date din Excel 2016 și pentru a demonstra modul în care șabloanele predefinite din Excel pot simplifica analiza de date.
În acest articol, veți învăța cum să faceți următoarele lucruri cu Excel 2016:
- Să efectuați modelări de date, utilizând capacitățile de modelare predefinite din Excel.
- Să puneți la treabă funcționalitatea time intelligence din Excel.
- Aflați cum a fost creat șablonul Fluxul meu de numerar, folosind calcule puternice numite Măsuri, care le puteți utiliza și în registrele dvs. de lucru.
Deschideți șablonul Fluxul meu de numerar
Pentru a deschide șablonul Fluxul meu de numerar, selectați Nou > Turul caracteristicii de analiză de business.
Dacă nu vedeți șablonul, utilizați caseta de căutare și tastați Turul caracteristicii de analiză de business, apoi selectați butonul lupă pentru a începe căutarea (sau faceți clic pe tasta Enter). Apare șablonul Fluxul meu de numerar.
După ce șablonul este deschis, vedeți prima filă a registrului de lucru, intitulată Pornire. Selectați butonul Să începem pentru a începe.
Fila Fluxul meu de numerar din registrul de lucru este selectată, afișând raportul de flux de numerar pentru anul selectat. Acest grafic de flux de numerar afișează o comparație an cu an a fluxului de numerar pentru anul curent (selectat folosind butoanele din colțul din dreapta sus al registrului de lucru) și anul precedent. Acesta este considerat un calcul de tip time intelligence. Puteți selecta un alt an utilizând butoanele din colțul din dreapta sus al foii de lucru. Observați cum graficul cu bare se modifică atunci când selectați un alt an.
Introduceți datele proprii de flux de numerar
Este interesant să vedeți datele eșantion care au fost incluse cu șablonul, dar este mult mai interesant cu propriile date. Pentru a introduce cifrele dvs. – fie ele reale sau pur și simplu pentru a experimenta cu șablonul și a afla cum funcționează aceasta – selectați selectorul foii de lucru Date eșantion. Observați instrucțiunile ÎNCERCAȚI din partea dreaptă a tabelului, care furnizează instrucțiuni și un buton pentru a introduce propriile date eșantion.
După ce selectați Adăugați un rând eșantion nou, șablonul evidențiază un rând nou în partea de jos a tabelului și completează cele patru coloane cu următoarele informații:
- Tip de tranzacție – această primă coloană este fie Venituri, fie Cheltuieli. Utilizând doar acele două categorii, graficul din foaia de lucru Fluxul meu de numerar poate compara constant veniturile și cheltuielile. În acest exemplu, bonusul este de la Venituri.
- Data – aceasta este data tranzacției. Șablonul inserează automat 1.04.2015, dar puteți aplica orice dată doriți. Graficul din foaia Fluxul meu de numerar grupează veniturile și cheltuielile după lună și an, în funcție de valoarea din această coloană.
- Categorie – această coloană vă permite să vă clasificați veniturile și cheltuielile. Există câteva categorii deja incluse, din care puteți alege. De asemenea, puteți crea o categorie nouă, mai ales dacă vă așteptați să primiți o mulțime de cecuri bonus, ceea ce este întotdeauna plăcut. Puteți vizualiza veniturile și cheltuielile și după categorie, astfel încât dacă introduceți în mod constant informații în această categorie, orice analiză ulterioară va merge fără probleme.
- Suma – aceasta este valoarea venitului sau a cheltuielii. Introduceți numere pozitive în această coloană (nu numere negative pentru cheltuieli, de exemplu), deoarece calculele asociate modelului de date știu să gestioneze corect veniturile și cheltuielile, pornind de la numerele pozitive din această coloană.
După ce se introduc datele, mergem înapoi la diagramă și selectăm butonul Actualizați acum (care reîmprospătează modelul de date) și putem vedea modificările reflectate în diagrama de flux de numerar. Cu venitul suplimentar de 1500 USD pe care l-am adăugat în instrucțiunile ÎNCERCAȚI, luna aprilie a trecut de la o scădere cu 38,94 % comparativ cu anul anterior la o creștere cu 68,48 % față de anul precedent.
Utilizarea modelului de date Excel
Urmând pașii anteriori pentru a introduce date eșantion suplimentare în registrul de lucru Fluxul meu de numerar, ați interacționat cu modelul de date Excel. Un model de date este o colecție organizată de elemente de date care se raportează unele la altele într-un mod structurat sau standardizat. În modelul de date Fluxul meu de numerar, există multe elemente de date (intrările de flux de numerar) care se raportează unele la altele după cele patru categorii structurate sau standardizate (Tip de tranzacție, Date, Categorie, Sumă).
Modelele de date pot fi simple, ca acest model Fluxul meu de numerar, sau complexe, cum ar fi o bază de date sau o colecție de baze de date organizate pentru a se raporta una la cealaltă în anumite moduri. Modelele de date nu trebuie să fie permanente sau create doar de ingineri de baze de date; modelele de date pot fi create pe loc în Excel, din diverse surse, pentru a se potrivi propriilor dvs. nevoi de analiză de date.
De asemenea, puteți analiza un model de date și dacă priviți la porțiunile acelor date în anumite moduri, cum ar fi prin grafice sau alte vizualizări. De exemplu, poate că doriți să analizați doar cheltuielile pentru fluxul dvs. de numerar, și numai pentru anul calendaristic 2015. Procedând astfel, veți vedea (și veți analiza) un subset al modelului de date care îndeplinește criteriile dvs. și veți obține detalii despre ceea ce vedeți. La fel ca modelele de date, vizualizările și analizele de date pot fi simple (cum ar fi un grafic al cheltuielilor cu factura de internet din anul 2015) sau complexe.
Activați programele de completare de analiză a datelor
Excel 2016 include o caracteristică puternică de modelare a datelor, numită Power Pivot. Pentru a activa Power Pivot și alte programe de completare pentru analiza datelor, selectați Fișier > Opțiuni pentru a afișa fereastra Opțiuni Excel. Selectați Complex din panoul din stânga, apoi defilați în jos la secțiunea Date, aflată în partea de jos a ferestrei prin care se poate defila. În partea de jos a secțiunii Date, există o opțiune Activați programele de completare de analiză a datelor: Power Pivot, Power View și Power Map.
Bifați caseta de selectare și selectați OK.
Atunci când programele de completare de analiză a datelor sunt activate, butonul Gestionare model de date apare în secțiunea Instrumente de date a panglicii Date. Atunci când selectăm butonul Gestionare modele de date, apare fereastra de modelare date Power Pivot.
Utilizarea funcțiilor Time Intelligence în Excel 2016 cu măsurile
Șablonul Fluxul meu de numerar utilizează câteva dintre capacitățile time intelligence din Excel 2016, cum ar fi comparația an cu an prezentată anterior în acest articol. Aceste capacități time intelligence au fost implementate ca Măsuri create în modelul de date din șablon. Pentru a vedea aceste măsuri, selectați butonul Gestionați modelul de date din fila Date pentru a afișa fereastra Power Pivot. Prima măsură se numește Flux de numerar total.
În șablonul Fluxul meu de numerar, calculul de la an la an compară fluxul de numerar din anul curent (îl vom numi FNAC pentru moment) cu fluxul de numerar din anul anterior (FNAA). Formula pentru a crea calculul de la an la an este următoarea:
Year-Over-Year = (CYC-PYC)/PYC
Următoarele măsuri de time intelligence au fost incluse în șablonul Fluxul meu de numerar:
- TotalIncome:=CALCULATE(sum([AMOUNT]),’Sample'[TRANSACTION TYPE]=”Income”)TotalIncome rezumă coloana Suma, dar include doar valori cu valoarea Tipul de tranzacție specificată ca Venituri.
- TotalExpenses:=CALCULATE(sum([AMOUNT])*-1,’Sample'[TRANSACTION TYPE]=”Expenses”)TotalExpenses este similară cu TotalIncome, unde Tipul de tranzacție este specificat drept Cheltuieli. Rezultatul este apoi înmulțit cu -1 pentru a reflecta faptul că rezultatele sunt cheltuieli.
- Total Cashflow:=[TotalIncome]+[TotalExpenses]Total Cashflow este creat prin adunarea măsurilor [TotalIncome]+[TotalExpenses]. Acest stil de creare, utilizând măsuri ca elemente componente ale calculului, permite modificarea viitoare ca oricare dintre aceste măsuri să se reflecte automat în Total Cashflow.Total Cashflow ne-a permis și să creăm un tabel pivot cu datele noastre de flux de numerar. Adăugarea unui slicer An ne-a permis să vedem fluxul de numerar pentru un anumit an (anul curent, de exemplu). Pentru a crea comparația de la an la an, aveam nevoie și de fluxul de numerar din anul precedent; în plus, era nevoie ca fluxul de numerar din anul anterior să fie prezentat când slicerul afișa anul curent. Pentru a rezolva această provocare, am creat măsura numită PreviousYearCashflow.
- PreviousYearCashflow:=CALCULATE([Total Cashflow],SAMEPERIODLASTYEAR(‘Calendar'[Date]))Calculate este o funcție puternică; funcția Calculate poate înlocui o filtrare existentă cu una nouă, pentru a răspunde la probleme analitice și a accepta nevoile utilizatorilor.În măsura PreviousYearCashflow, am rezumat Total Cashflow creat anterior și avem noul context al dimensiunii temporale pentru a obține datele dorite. Mai exact, dacă Total Cashflow este împărțit în 2015, PreviousYearCashflow prezintă datele pentru anul 2014 utilizând funcționalitatea SAMEPERIODLASTYEAR.
Sintaxa de formulă utilizată în Măsuri face parte din limbajul analitic puternic numit DAX (Data Analysis Expressions).
Sursa: Office.com
Share this content: